gudavmig

Alla inlägg under december 2010

Av Avgudamig Gudavmig - 7 december 2010 15:35

Trots en helt bakvänd dygnsryttm, vad det nu ska va, så har jag rätt kul. Sov inget på hela natten, hade lite ont i låret och i några andra platser, foten å sådär, sen vare morron runt sjutiden. Iväg till skolan runt åtta. Är i goood tid, helt fem min innan den tänkte lektionen, som inte är den dagen. Jag har kollat fel på schemat. Går hem, är förbannad som något argt. Rammlar in på konsum, köper yoghurt och keso, ett äpple också köptes alltså.. ramlade alltså inte in i ett äpple, även om meningen vill påvisa det. Går hem, äter allt. Lägger mig och somnar efter typ tjugo min av brottning med sängen och sakerna i den, vinner aldrig. Drömmer en dröm jag drömde för kanske ett år sedan lite mer. Drömmen om att vara i Norge och jobba igen, att vi går en tour runt i Rana Gruber AS och får se alla mäktigt stora maskiner. Men! En förbättring i drömmen, Joel har en helikopter (ser ut som en låta med en propeller på taket). Jag är bah sååå där, hänger och slänger på sidan, till jag inser att det faktiskt är farligt. Blir nedsläppt och börjar luffsa runt i landskapet runtom.


Så brinn i helvetet denna dag. Jag behöver plugga och äta. NU är det jultävling i brottning, vet inte vad det innebär, kanske fika?


Kyss

Av Avgudamig Gudavmig - 6 december 2010 16:00

Skrapbooking, men på svenska, en massa papper i olika färger som man limmar ihop till en tjock bok. Boken kan man sen skrapa i, det kommer upp olika färger och blir små bollar av färg, en helt fantastiskt skräpig och bookig ide.


Förövrigt måste jag äta igen nu.. jävla mathelvete, skulle vilja sova i tjugomin, döda för tjugo.


Fins det någon naturlig orsak till att sladden inte funkar? nej. Det fins det ju inte!Har mina trådlösa, men de är inte lika roliga som högtalarna.


Alla mina inlägg handlar på något sätt om ljud. Ska skriva ett tyst inlägg senare.


Nu blire FISKPINNAR! WÄÄÄAAOOOW!

Av Avgudamig Gudavmig - 6 december 2010 08:45



LISTAR



Musik:

Frukost

James Pants

Esbjörn Svensson

The Shaniqua Brown

Toxic

Solo Dj

The Sylvers

9th Wonder

Strangeloop

Jens Lekman

Flying Lotos

Dj Mehdi

Duck Sauce

ErrorSmith

Smith N´Hack

Kid Gloves

Assassin

Dj Pone

Sebastien Tellier

Oris Jay

Flying Lotus

FLYamSAM

MJ Cole

Scuba

Ricoxian

Hotflush

James Blake

Mala

Venetian

Eskmo

Airhead

Calamalka

Entombed

Mos Def

Robert Glasper

Dj Premier

KRS-One

Teebs

Madlib

Surkin

Kanye West

Snoop Dog

Rakim

Feeds

Kid Gloves

Mayer Hawthorne

Jonathan Richman

Peanut Butter Wolf

Orb

Brodinski

Ale

Strangeloop

Chili Gonzales

Party Harders

Kanye West

AZ

Gaslamp- Killer

Breakbot

Dj Kill Frenzy
Theophilus

Knxwledge
Sleigh Bells

Pharcyde

Chris Dave

Tiga

Sub Focus

Big L

Scream Death

Boys noize

Cunninlinguists







Senaste köpet:
Mjölk %0.05

Kängor

Tassar

Sockar

Skofett

Sexigkabel

Kalsonger

Mjölk %3

Mjölk %1.5

Ägg

Choklad

Kyckling


Saker:

MSN

Åhhh jupps Duscha!!

Basta

Dududuudär!

Frostbitna vattenpölar

Fyratimmar och mer

Vattenflaskor

Tyngdlagen

Avsugningar

Mina hörlurar

Modellgång

Göra saker naken(ex. Dansa, titta på tv, dricka kaffe).

Ryggmuskler


Träningslista först:

Måndag: Brottning 1.30tim, Brottningsfys 1tim.

Tisdag: Simning 30min, Brottning 1.30tim

Onsdag: Simning30min, Gym/Löpning 1tim.

Torsdag: Brottning 1.30tim, Brottningsfys 1tim.

Fredag: Gym/Löpning/Simning 1tim.

Lördag: Vila/Simning.

Söndag: Gym/Löpning 1tim.


Boklistarn´:

Love and Friendship - Jane Austen

Emma - Jane Austen

Saknaden - Ulf Lundel

Jenny - Jonas gardell

Till stadsbornas nytta och förlustande - Catharina Nolin

Kappan - Nikolaj Gogol

Svartvita bilder - Bodil Malmsten

Ett Ufo i klassen - Jonas Gardell

Nio Kommentarer Om Arkitektur - Blandade inblandade

Snablar! - Arto Paasilinna

Sidhartha - Herman Hesse

Skisser - Aalto

Han och Hon - August Strindberg

Familjegraven - Katarina Mazetti

Av Avgudamig Gudavmig - 6 december 2010 02:53

Nu är bara katten vaken.


Så jag håller mig vid datorn i tio sekunder till.


Har försökt somna i tre timmar, men Uffe och hans Saknad efter diverse beroendeframkallande saker, de är bara för lockande. Fyra kapittel, de är inte så långa dock, bara kanske 15sidor. Men jag läser inte supersnabbt på kvällen, blir tött i ögonen.


Är hungrig igen, gjorde en smothie innan jag somnade- utan socker, för att kunna somna. Men nu är jag hungrig igen. Magen är på jakt! Ingen mat ingen ro!


Det snöar ute, önskar jag orkade leopardarunt med kameran, men det är mitt i natten och jag ska upp om en två timmar. Sov gott istället.


Ku

Av Avgudamig Gudavmig - 5 december 2010 23:40

Äta något nu! Mixern, here i cooomeee!

Av Avgudamig Gudavmig - 5 december 2010 23:33

Hmduum.. Ska sova nu, sängen, låsa dörren. Har lite sidor att läsa på kapittel tre i Saknade - Uffe. Eller Stadsparksplaneringsboken.. båda är bra.


Förövrigt är jag lite ledsen, har inga hörlurar, de sista har nu gått till himelen (barnen fick greppet om dem, så de är försvunna i bullen). Det enda jag har nu är gitarrerna som jag måste lämna igen tyyyp, imorn eller nån dag i den stilen. Kan ju faktiskt inte spela gitarr. Även så är det lite konstigt att typ spela gitarr påväg till skola eller så. Men jag har "in ear" men har alltid ömma öron, lär se vad jag säger imorn.


Justja! Hohoo!

Av Avgudamig Gudavmig - 5 december 2010 20:30

Det ska jag kanske lyckas med, fixa ett stativ. Och (och och) Plocka ögonbrynen.. klippa mig nästa vecka. Kanske måste fota mina ögonbryn, är så sjukt stor skillnad när jag bah glömmerem en vecka eller tre. HAHA! Hittade kablarna till mina trådlösa lurar, gud alltså, de är såå bra hörlurar.. fick dem ändå när jag var tolv- de håller så bra! 

Sennheiser HDR40 RF


Justja.. skriva allt i klump är inne. Måste laga mina andra lurar, funkar inte.. och måste ha tillbaks auxkabeln.

Av Avgudamig Gudavmig - 5 december 2010 20:25

Vet inte vad hur eller varför man gör något med ett nummer? Vadå, har jag nån annan persons nummer, vill väll ringa, snygg å så. Har bara inte dedär i mig, att ringa.. eller möjligt. Ähh inte vet jag.. vilket strunt, jag tycker ju om att fika å allt dedär.


Kanske tar och ringer, inte ens sms.. väldigt oldschool.


Även, vill jag rekomenderal Eidolon, fantastiska nya EP! Fast jag har bara lyssnat genom små microlurar så har inte hört så mycket mer än takt och lite diskant.. men men, allt är inte bara ljud.

Ovido - Quiz & Flashcards