gudavmig

Alla inlägg under november 2010

Är

Av Avgudamig Gudavmig - 30 november 2010 13:04

Faktiskt glad varie dag, förutom då jag är led eller förbannad eller trött

Av Avgudamig Gudavmig - 30 november 2010 13:01

Ha allt för långa byxor, som väger mycket, för de måste vikas in i stora shok längst ned. Jeans äre också.. byxor.


Mina hörlurar är traaaasiiiiigaaaa. Världen ska dö för dethär- Helt onödigt att det skulle bli såhär. Nu måste jag laga dem = kommer ju ta ett år! Vad ska jag då lyssna på, fåglar och tystnad.. jävla nazist grejer.

Av Avgudamig Gudavmig - 29 november 2010 21:35

Det luktar bröd, jag sänkte fläkten aningens för mycket, skrytlukten som sprider sig. Trappen måste stinkas ned, förnedring för er andra som inte bakar eget bröd, det är så. Men jag har det, nybakt bröd, tre limpor med semi-nyttigt bröd.


Ska käka brödet och blomkålssoppa med ingefära, riktigt riktigt riktigt bra.


Det är nystädat, jag har kirrat med ritlampan, det är nya gardiner och fyra st glasblåsarblåsta bollar hängandes i fönstret.


Jag trivs dock best med att det är en enorm hög med papper på båda mina bord, högen inehåller säkert lite alltmöjligt! Bra.

Of

Av Avgudamig Gudavmig - 29 november 2010 12:13

Ibland tycker jag verkligen inte om bilden som förmedlas, av mig, genom denhär bloggen. Det är ju delvis sant, att jag kan allt dehär, som jag skriver. Men jag är ganska tyst, även här. Mycket blir tysta pauser och tankar, dem kan jag inte helt skriva, de är faktiskt helt tysta.


Även detdär är aningens.


Vill göra ett seriöst inlägg. Skriva om saker som kläder, vad jag ska äta till middag, vad jag gör om kvällarna. Hur jag ser ut, vad jag lyssnar på. Allt detdär utan omsvep eller genvägar. Något i stil med "just nu lyssnar jag på Flying Lotus. Jag har nya högtalare och de ljudar bra, måste dock möblera om utifrån ljudbilden- det är svårt". Sådär kommer min blogg se ut.


Nu ska jag göra en espresso, rengjorde maskinen både utvändigt och invändigt igår, det ska bli intressant att se hur det smakar. Ska dricka espresson och räkna matte. Musiken är alltid igång, ska lysna på Atlas Sound.


Hyffsat såg detdär ut, måste försöka bätte. Man ska väll gå in mer i detaljerna, berätta mer om hur saker å ting ser ut och vad de förhåller sig till. Lite kort i varje del om hur jag känner inför dedär Ex. Jag rengjorde kaffemaskinen igår, var lite jobb. För att rengöra kaffemaskinen krävdes förljande..", i den stilen.


Funderar nog på att äta, mat tror jag de ska bli, nått med banan i.

Av Avgudamig Gudavmig - 28 november 2010 20:02

Skönaste känslan, disken är bah där, jag kastar lite ögon på den. Kör en "sparta" på hela diskmonstret, dåliga nyheter faller alltid ned i mörka hål, disken är inget undantag- ligger och ruttnar på botten av diskhoon. Jag viste ju att den var där, disken, städningen som behövs, maten som måste ätas. Frågan är bara.. vars är inbrottarn som diskar och städar? Käka maten kan jag göra, men det är såååå tråååkiiiiiggggttt- själv iaf. Orkar inte stå och typ göra grytor och massa mys. Bakningen är ju också uppskjuten, så inte ska jag äta mig mätt på bulldeg, har ingen plan-B Så nu kommer jag defenitivt att dö.


Död- Litet senare i mitt liv alltså, typ nu: 

Funderar på om jag kan hare såhär, ser lite sjukt ut, sladdarna är typ tjockare än fyra fingrar tillsammans, dyrhögtalarsladdar. Nya högtalarna är helshysta, Linn Nexus. Aja.. har iaf liten ny musik, Golden Panda albumet var ju.. ja helt jävla underbart! Skulle ligga med skivan om den inte A. Var en mp3 fil, B. Ja.. öm vafan, samma som A. men oavsett. Ligg ligg.


Är sugen på att hoppa i min säng, ha någon som ligger under mig, som skriker lite lätt när jag låtsas hoppa på den. Fotarunt lite, typ släcka lyset och hoppa rakt in i garderobsdörrarna med ansiktet före.. lite sådär.


Ch

Av Avgudamig Gudavmig - 28 november 2010 01:36

Put it on the PIZZAAAA!

Glömde helt att nämna Aeroplane, som jag inte fattar att jag inte lysnat mer på, förtjänar ju en plats bland "lysnat sönder".


Det var typ allt. Aeroplane!

Av Avgudamig Gudavmig - 28 november 2010 00:50

Ju! Det var faktiskt bra, nu har jag lyssnat hela skivan, det var över över över förväntan. Såpass att jag började gräva ned mig efter dylikt. Måste skaffa mig typ en 10timmar extra till musiken och tecknandet. Tack för tippset.


Katterna jagar varandra, jag är sugen på ett glas vin och nått matigt. Har dock nyligt ätit tapas och druckit vin.. men är hungrigtigershit.


Så himla svårt att avgöra, lixom, ståre typ två noll äre ju lugge, bah göra ett mål till. Men nu ståre typ 1-1 och möjligen 0-3, hur det nu gårtill. Men jaah skitsamma.


Imorgon blire adventsfrukost, bakning av diverse, installation av nya högtalarna- LJUDTEST! Måste nog säga till grannarna innna, så de inte tror jag är sjuk i huvet och vill dem illa.. alltså, ja intet sagt om vad jag vill dem, men illa äre inte, ömm.. vafan! Men nä. Va, hade ju inte så, men jag menar, det är mer så att om jag skulle spela jättehög musik, så ja, skulle de tro att jag menade dem något illa iochmed musikvolymens skada på deras trivfnad. 


Har lite blandade nya album, Dendär Twin Shadow-Forget, Gold Panda-Lucky Shiner, Electric Wizard, Två Brian Eno Album, senaste och nått äldrigare, Skrillex senaste. Skulle nog säga att allt ger mig lite känslan av att vara 14-16 igen, helt underbart. Men det saknas lite hiphop, lite metall och lite svenskproddat.


Justja, måste ladda hem och lyssna lite på Eldkvarn. Det var mitt fickminne- en pappersbit i fickan med en eld på.. oja.


Hur kan alla mina hörlurar gå sönder, lurar för typ 2000kr ska inte bah "sladdproblem" Så att man måste löda och klippa och klistra, sen blire ändå aldrig lika bra "what´s broken can always get fixd, what´s fixd will always be brooooookeeeeeeeen". Men men.. har iaf nya högtalare Linn Nexus. Blir riktigt grymt i kombo med Kef K10orna som verkligen är sååå underbart bra, fins inget att klaga på i dem, alls. Om jag nu kan driva alla, och inte bli missnöjd, kommer behöva möblera om, grejsa runt. Ähh Alla meningar är så långa, meningslösa.


Såhär:

Har nya högtalare, ni som inte vet ett skit om att jag tycker om högtalare- Kämpar ju mig igenom ett bygge av ett par (typ 8000kr jävla bygge), ni som inte vet detdär.. som nu vet, för er ömm.. fan glömde.

Justja. Trasiga lurar.

Ömm.. baka imorgon.

Träna! Måste träna, imorgon. Testa ryggen, strecha i minst 30min, lovar.

Äta en tallrik fil å flingor innan jag drömmer om sex å dylikt.

Sluta drömma om sex, käns ju helt menlöst, drömma.. såååå 2003. 

Köpa en jättebra musikpryl, typ en ömm.. enklare förstärkare, LP spelare, mixerbord. Ska lära mig något, eller bara göra bra mixtapes.


Just- helgen angående, alltså bakvänta, angående helgen menat. Det har varit en bra helg, bara varit i Bullmark, typ flytt undan att jag annars skulle fixat och trixat hemma. Fly undan dendär diskmonstret och hans polare, Jerry och Tompa, de är inte bra kompisar för honnom. Hela gänget får jag nog ta ett djupt snack med imorgon, eller så gömmer jag det bara. Drömde faktiskt att jag bara krossade all disk och slängde den.. dock, jobbiga- skärde(skar) mig på diskkrossen och den fastnade i småhålen i diskhoon(hur stavas det, på allvar, äre ens ett "riktigt" ord).


Googlar runt efter nya bloggar, hittar ett gäng- Sammlar litet på det också, fast inte i den mängd jag börjat tok söka musik. Lyssnar nog 6-10 album per dag.. antalet timmar på det tag? Ca: 7timmar. Måste typ börja runka oftare, inte bara penis, haka, knä.. pennorna- alltmöjligt som går att runka!(!!!- Fan va runkas ska).


Om jag var en Albinosausur(Illionaurusaurousoiillooc; Lat.) då skulle jag göra mig en bit filtallrik justnusaurtrosaurus! Sådeså!


På Samma sätt tänker jag.


Av Avgudamig Gudavmig - 22 november 2010 16:21

Här har jag oordning, charmig sådan, pennor och papper. Böcker överallt, kameror. Jag tror att jag älskar denhär oordningen. Köket är inte helt kaos, det är ett stort plus, kaosigast är nog sängen, typ 5 böcker som simmar runt i anteckningspapper och nån kamera. Vardagsrumsbordet är mest bara pennor i hög, och matbordet har jag knappar i mängd. Såde.


Nu drar jag. Lyfta flytta och putta dags med Alexander.

Ovido - Quiz & Flashcards