gudavmig

Alla inlägg under december 2010

Av Avgudamig Gudavmig - 15 december 2010 03:08

Jag är vaken än, lyssnar på (orkar inte skriva hela namnet, julmusik iaf.. som inte är sådär julig), även fick länken heta(om ni "svävar" över den med musen) kuk.


Så nu ska jag verkligen ta mig isäng.. men har inga böcker, fattar det inte. Inte ens några jag läst typ fyra gånger. Min bokhylla är i ett kallrum, det är kallt så dit går jag inte naken. Kommer dock troligen släpa mig dit, flytta tavlorna, gräva runt lite bland bockarna och ta nån bätt(r)e.


Sov snälla. Jag längtar litet till jul nu.. haha :D


Av Avgudamig Gudavmig - 15 december 2010 02:44

I think i´m in love!


Hade en mindre ångest, inget skämtsamt. Jag saknade en låt, den titulerar inlägget.


Nu lyssnar jag dock på Flying Lotus - Sleepy Dinosaur


Såg nyss Emma i filmformat, boken är bra. Hon är snygg, hon med huvudrolleskan Emma. (hade dock skrivit en mer utförlig text om filmen, recensation kanske man bör säga, men den var åthelvete för dålig. Denhär korta ovan duger bättre).


Kanske bestämmer mig för att läsa Basåret nu, om inte någon kommer och säger "nä dethär är bättre för det är så".


Saker jag saknar:

Att vara kär

Att måla

Att rita

Att spela fotboll på seriösare nivå

Att spela piano

Att äta god mat

Att dricka öl

Att förstå hur en dinosaurie tänker


Listan kanske borde rankas nedifrån och upp, med det i botten som viktigast och det i toppen som minst viktigt i mitt liv.


Oavsett.


Såv gått

Av Avgudamig Gudavmig - 14 december 2010 16:01

Det bor saker i mitt hem som jag inte behöver eller använder. Jag måste nog ta ett snack med migsjälv om hur det här ska gå? Jag kräver ju inte att de flyttar eller så, men funderingarna på att skaffa lite mer arbetsyta är inte lovande för dem. Typ högtalare, stativ, lådor efter lådor med prycklar. Gamla leksaker. Lite saker jag inte ens vet vad de är.


Övriga saker: Hyllan i lägenhetsförrådet har rasat, så nu blir det att officiellt göra om rummet. Rensning!


Jag ska vara Hitler idag, rensa rensa! (går tillbaks och läser dethär, ångrar mig om hela Hitler grejen, käns lite barnsligt.. jag orkade förövrigt inte riktigt att städa, tränade istället och såg film. Åt och runkade.. typ samtidigt, nästan).

Av Avgudamig Gudavmig - 14 december 2010 00:14

Lyssnar på Valleys - Tan Lines, matchar kanske att jag sitter naken och skriver menlösheter i bloggen. Låten är bra, om ni inte redan tänkte det, den är bäst.


Jag funderar mycket starkt på att hoppa på Basåret, till trots att jag inte kommer in på Arkitekt genom den utbildningen. Men jag ser det lite som min sekundära plan, att läsa något i stil med Inj-Funktions Design. Det är ju inte min linje, alls, men jag kan anpassa mig till det mesta. Kan ta och jämnföra med att vara i öknen utan vatten, jag kan dricka kamelen.. eller sand, möjligen litet från nån ensam ödla som virrat sig ut i sanden. Vad de nu skulle bjuda på, vet inte jag.. vatten förhoppningsvis. Seriöst. Ska nog läsa detdär basåret, det verkar rätt trist och segt och menlöst, sen kan jag läsa lite alltmöjligt på universitetet. Men igentligen hoppas jag på att komma in någonstans genom arbetsprover nu i vår. Annars blire självmord :) (just ja.. när man nämner sånt i bloggar brukar det vara varningstecken, men jag menar det inte- självmordsgrejen alltså). Och detdär med att dricka saker som djur eller krossade stenar i grupp bjuder på, det är inte heller helt sant. Skulle ha svårt att lita på någon av dem, möjligen ödlan den kan som inte råför att den virrat ut där med ett glas iskallt vatten med lite citron, kanske en lussebulle och ett till glas med mjölk i. Troligen måste den ha någon form av bricka, springa på bakbenen, vara rätt stark. Jag tänker mig något i stil med en Varan eller en såndär servic ödla- sån som springer på bakbenen.


Nu lyssnar jag på Billy Callahan - My friend.


Har tränat, skadat armbågen och blivit helt förstörd av för stort salt intag i kombo med för lite sömn. Dog dog dog, efter 2timmar träning. R.I.P.R.I.P*


Nu börjar jag bli allt mer fundersam på varför någon, förutom de som känner mig- lite även dem, varför läser ni denna blogg? Jag har ju en Tumblr som är typ mer intressant, med musik-tips och lite såntdär Foton och Teckningar och lite sånt som jag skapat. Här äre mest bara ord, eller uteslutande ord faktiskt. Så jag förstår ej. Det är väldigt synd att man inte kan läsa alla andras tankar när de läser min blogg, eller ja, nä det är inte alls synd. Ni Fem eller tre eller vad det nu är.. kanske en som loggar in från fem olika IP´n varie dag.. Ni(du) ser jag mest som att ni har litet att göra, eller tycker att jag är helt fantastisk, eller möjligen att ni ofta undrar "vad har Albin ätit, tränat och hittat på idag". Nä. Det är nog inte heller sant. Alltså, jag undrar nog inte så mycket.. tycker mest om mätargrejen, så att det är som en liten tabell som lever litet med bloggen. Jo.


Nu lyssnar jag på Michelle Blades - Strawberry Ghost, den var väldigt bra!


Måste äta något innan jag ska sova, har bara ätit lunchmiddagfrukost i en måltid, sen en två och en halv liter mjölk och två ägg och nått mer.. är hungrig igen, men inte sugen på att äta något av det som fins hemma.


Nu lyssnar jag på Warpaint - Elephants. Är väldigt imponerad av att ha så mycket rolig ny musik att lysna på. Tack internett.


Förövrigt har jag såntdär Kent Sexpack på magen, ser helt bissarro ut, såntdär som går upp på revbenen.. tidigare har jag som mest haft detdär standard "jag är smal och äter rätt lite - magen". Nu ser jag ju faktiskt vältränad ut, måste äta mer bullar och mer choklad. Eller så går det över om sover en stund.


Idag lärde jag mig:

  • Hur man gör en handvålt, inte för att jag klarade det så snyggt eller så.. men ja.
  • Att disken inte var helt oövervinnerlig, även om den fortfarande har en hotande front.
  • Att jag måste köpa mat
  • Det är måndag. Fast inte nu, men då.
  • Slut. (inte något jag lärde mig.. men det var nog lika meningslöst att bryta punktningen som hela listan är meningslös. Ville ju bara skryta med att ha vågat göra  handvolter).
Av Avgudamig Gudavmig - 13 december 2010 01:42

Det här handlar ju endast och enbart om mig. Så oavsett, så äre.


Helt uttråkad, ska kanske slå av datorn helt ett tag. Men måste söka kurser, står inte ut med tanken på att jobba för pengar.


Ska nog äta en lussebulle- Har bakat med familjen, faktiskt nästan hela(den halva sidan av min familj alltså + De där ingifta och respektive). Är inte facinerad av bebisar längre, inte heller av att tävla eller av att låta. Så jag är rätt tyst mestadels, tycker att alla dagar är de andra helt olikt lika varandra. Njuter kanske 90% av dagen, sen tycker jag att man förtjänar en kväll ibland då allt är helvetes jävla skit, då disken är till för att deppa över. Att tycka att ens kläder inte allt matchar, se på tjejer och säga "åt helvete, jävlar heller". Öm..  ja lite väl att ta i kanske. Jag svär ju inte allt mycket. Men, det är ganska mycket som att jag tänker att dagdrömmar är som att gå ut och gå, det förtjänas och förtjänar sigsjälvt.


Jag är sugen på två saker:


Göra om halva mitt vardagsrum till ett arbetsrum/skaffa ateljé.


Läsa något bra och nyttigt på universitetet.


Haha föresten, brin! Jag tyckte allt för bra om att gå hem nykter efter att ha varit ute och dansat, kändes som- bra!


Jag är intresserad av att gå på dejt med någon som är så snygg och intressant, att jag får svårt att andas av henne, det vet jag! Är kanske bara fikasugen.. aja.

Ysh

Av Avgudamig Gudavmig - 13 december 2010 01:30

Girls remix, lite läsande och nån glas vatten.

Sen funderar jag på att gräva en tunnel ned till helvete.


Öm.


Vafan justja, orkar inte sova. Ska upp om nån timme, ha 20min tal om Emma av Jane Austen, det kommer gå åt helvete. Faktiskt. Trots att jag kan, så förstår jag inte hur det ska vara möjligt med 20min! Helvete! Ska väll läsa nu, om Jane. A. 


Sova. Är trött, det är stökigt i sängen, lite väl i lägenheten. Låt mig somna och drömma en pressentation.

Av Avgudamig Gudavmig - 10 december 2010 00:31

Hittade min radioväckare, hur bra? Jätte.. ska vakna, sedan vänta fyra minuter, sen lyssna litet på radio, sen upp. Bra uppfining(tänker "up Fin Ning?" Eller "Up Fining?".. båda låter ju väldigt asiatiska, men bara en är rätt)!

Av Avgudamig Gudavmig - 10 december 2010 00:14

Jag och mina envetnaste känslosvall, en kväll utan vin eller kvinnor, kan bara sluta i sängen.


Känner mig helt kärlekskrank, som att något böjer sig över mig Klappklapp på ömma öronen, -kära djur det är jobbigt att sträcka på ryggen.

-"Vet du förövrigt att jag tvivlat på så många saker, så otroligt många. De blir nästan stora samlingar av tvivel". Tillsvidare tror jag dedär tvivelhögarna är i små bollar, kanske är det de som ser ut som dam eller smutts på använda bestick.. vet ju inte. Det är helt enkelt släckt, jag lyssnar på "I Love You So" med en-helt inlevelse. Utan att förstå varför så vill jag bli kär, utan att orka tänka ens tanken på att hitta någon, bara vara kär- ingen människa inblandad. Kanske bara inte festat på länge, eller kanske inte fotat, ritat eller målat på ett tag, eller möligen att jag bara är låg efter dubbelpasset. Men jag bestyckar mig med en lätt oro, tro inte att den överfaller mig, det är helt medvetet. Plockar lite här ur minnen, lite där, stoppa allt i olika coola fickor(sånna där multibyxor och parkas jackor har så många fickor) då är det bara att lägga sig och släcka. Så in i bilden av något underbart som ligger brevid mig, som har mjuka armar, en mjuk kropp och helt sover. Partvis skulle jag tillägga att Det, vad det nu ska föreställa- flickvän, snarkar. Något jag älskar.


Även har jag ätit glass idag, med Yoghurt till, väldigt gott!

Är faktiskt trött och ska sova.

Ovido - Quiz & Flashcards