gudavmig

Alla inlägg under juni 2012

Av Avgudamig Gudavmig - 25 juni 2012 20:12

WZX

Sedan är det någon dag i veckan, det är 25e, det är bara ett datum och inte så mycket en dag, är ledig/arbetslös/väntandes. Väntar och väntar och kollar kollar.

Säkert så att jag förlorat litet av mitt normala sega och halvtrevliga beteende, mot ett stressigt och pressande tidvis otroligt och väldigt spettsigt lite ego aktigt sätt, jag har isolerat och studerat och funderat och gjort det jag behövt och det jag velat. Tagit i sakerna som JAG tyckt om, rört vid allt jag velat ha, bara haft det rätt enkelt. Strävat efter något och inte någon. Så nu efter att det här snart är över, så börjar jag nog smyga i ett eget nytt och enklare sök och mål och tro inte bara tro och sök.

Tack för nu. Tack för nu.

Egentligen går det att skriva enklare. Jag har jobbat med proverna, jag har gjort exakt det som krävs för att vara säker på alla steg i det målet. Allt annat har varit lite på sidan, viktiga sidor, avkoppling och sällskap, vin och mat.
Det är väldigt konstigt. Jag är 23år snart. Mina syskon är äldre än någonsin. Snart bor jag inte här längre. Då blir de alltid äldre och inte bara här och då utan hela tiden lite längtan å väntan, växandes hela tiden.

Lite tur nu.

Av Avgudamig Gudavmig - 2 juni 2012 12:01

Sammanfattar nu dagarna av alla dessa tider med press.


Sammanpressat blir det till bara lyckliga, stressiga väldigt stressiga, ibland kanske bra och bättre.
Jag har hunnit allt.

Tar det ibland tid att göra saker, helt uppenbart, men det är också det som är charmen med tid.
Sedan kan jag bara vänta. Snart kan jag bara vänta.


Jag har klarat allt jag skulle klara det här året, lite mer ibland. Jag har så sjukt konstig känsla av att vara duktig och att den där duktigheten kommer vara något bestående. Mest tar jag med mig varje morgon och alla helger och alla de andra tiderna. Mitt i natten foto går så bra ihop med att teckna hela dagarna med att öva i flera timmar till att träna och träna. Ja, allt bara mest som smälter, vuxet.


Nu när vi alla är samlade här.


Jag längtar bara på kvällar som är nätter som är morgontiden som jag kan läsa små små dikter och bli av med en hel massa av allt detta antecknande.

Ovido - Quiz & Flashcards