gudavmig

Alla inlägg under februari 2011

Av Avgudamig Gudavmig - 28 februari 2011 21:15

Att komma ihåg några saker, tre i dethär fallet, är väldigt lätt och samtidigt ett, tre, av de svåraste och intressantaste testen jag har. För på en gång som jag låtsas ha ett minne så kommer jag att bli motbevisad. Så istället för att minnas så ska jag börja konstatera.
Konstaterande om mina tre minnen:

Mina tre minnen är inte såpass mycket riktiga minnen som de är mindre och större förändrande saker i mitt liv. Jag har kanske Igentligen en massa andra minnen, men hela mitt sentimentala(jag har inte ätit ordentligt, sovit ordentligt och heller en massa stress oavklarad- jag har fan rätt att vara onödig) minnesföråd. Men mina tre bästa minnen är: Att äta semlor, att äta världens kanske äckligaste vegokäk, att äta kanske den godaste risotton i hela mitt liv. Att lära mig tänkaefter, att lära mig rita, att lära mig läsa.


På sätt och vis kanske jag inte borde säga något om något här. Jag har troligt bara förvirrat och försvårat något mycket enklare och betydligt tydligare. Men justnu, så är jag faktiskt litet trött- har tränat en heljävlamassa och är lite lätt arg/sentimental- hungrig/törstig/andra saker.


Haha låten spelar "pleeeaaaas don´t make me wait toooo looooonggggg" så jag tänker "hahaha! HAHA.. vars är min shake".


Justja, fredag är jag kroki-modell. Ska nog googla lite bilder på snygga modeller, som exempelvis, Robin Voiull.


Ut i kylan, in i mörkaste jävla skogjäveln med dig, unkna tvättkorg. Nya kläder here i come!

Av Avgudamig Gudavmig - 28 februari 2011 17:06

tänk att jag fortfarande inte har ett Ö på tangentbordet, med öppen buk.


Min min min min mn imin min min min min imin min min min min min min min min min min mnin min min min min min min min min min min min min min min min min HA!


senaste nyttan: ingen alls.


väntarn' och handlarn'.


Jag skulle säga alla böcker å sånt. Ska läsa litet mer P.Pohl och Oscar.W, några mer och Ranelidarn.B Läste nyss herr K av herr K. Och något mer. Kom ihåglapp till mig.


tucklar.

Av Avgudamig Gudavmig - 23 februari 2011 15:35

Best Coast - The Road, eller möjligen - Siriusmo - High Together.


För det många möjliga utfallen som kan finnas i en liten ask.


Det är dåligt av pluggande, men alltmer matlagning och umgänge, dåligt med min axel och mitt finger käns litet som ur led. Å andra sidan, har en öl och lite ingefära/blomkålssoppa hemma.


Det är onsdag, jag har en liten känsla av att det skulle kunna vara den sista dagen och den bästa dagen på veckan, men det är onsdag och det är pluggardagen, måste renskriva min essä om migsjälv. Så är det. För imorgon är det inlämning. Måste måste.


Snart snart


kyssar på din panna

Av Avgudamig Gudavmig - 22 februari 2011 21:49

Jag har nu, dels ett glappigt SKIFT knapp på datorn och damsugaren kände för att äta upp min Ö knapp. Så jag är utan. Kanske slutar använda båda, varför kunde det inte ha varit W iställer? Jag får ialla fall lära mig var ! och ? är om SKIFT inte funkar, alltså 1 och +.


Det är även så att min axel är pajj, som vanligt. Den bara hoppar och hoppar. Ska fixa så att jag ialla fall står på en lista för opperation. Kanske om ett eller två år så kan det oppereras, vore oskönt men bra. Just nu, dödödöd fast utan ö, dddd.


Även valde jag, vuxen som jag inte är, att efter träningen dricka en öl. Gott och väldigt nyttigt för min kropp som funderade litet "nu blire inget mer, jag ger mig, ingen öl på flera dagar. Nope!". Så jag var praktiskt taget hotad. Opraktiskt så var jag inte hotad alls.


Resten:


Det är snart arkitektprovet dags! Längtar faktiskt, som om det vore en pressent jag får av någon snäll, egentligen är det bara ett test på hurvida jag duger som människa eller inte. Kanske kryper in i lillugnen annars : )


Ja! Justja, det är ju väldigt bra. Förutom det som då är dåligt.

öllölölölölölölölölölllll1

Av Avgudamig Gudavmig - 20 februari 2011 15:53

Det är ganska intressant att skriva endast och enbart om sigsjälv såhär, så att alla kan läsa. Samtidigt dricker jag proteintillskott och funderar på om jag kanske ska sluta träna. Men jag skriver ju mest bara strunt och mer eller mindre tråkigt skräpigt ofullständigt litehalvmulligt.


Ja, jag är extremt sugen på köttfärssås och spagetti eller den underbart goda och fina kusinen till den maträtten - Lasagne, ska kanske lura någon att göra käk med mig, inte hos mig dock.. men.


Måste renskriva en essä om migsjälv och lite sånt. Jag är fantastiskt intressant.


Börjar bli lite fundersam på om min kamera inte kommer komma tillbaka, det är tur att jag inte saknar den mer än ibland. Och än mer tur att den som har kameran inte vet om mitt och kamerans hemliga kommunikationsknep (telepati). Dock fattar jag inte ett dyft av kameratelepati, men ja.


Det är väldigt fint hemma hos mig. Jag kan inte förstå att jag lyckats få det precis som jag vill. Har ett fullproppat vardasrum, massor med saker som är roliga. Har en synt, har datorn, har jättebra högtalare, har massa tavlor, massa färg och dukar, har papper och massor och än mer massor av pennor. Har nån byrå med alltmöjligt bra, har två matchande snygga fotöljer, en designersoffa, en sjukt bra espressomaskin, massa böcker överallt, lego, byggsattser för alltmöjligt, bilbanegrejs, lite blommor å så, en fin plastkanin, mattor, en massa annat som jag inte kan se. Det är fint. Mitt sovrum är bara en säng och väggmonterade garderober, en tavla och en lampa, en läslampa, en massa böcker som farrunt i sängen, några fönsterblommor och en gossedjursödla som jag gömmer lite nu och då i garderoben. Köket är asfint och jag har en jättebra köksö som funkar som tillredningsyta- den är i ek och har stålben, jag har nästan all utrustning jag kan vilja ha till mitt kök- nästan. Min hall är mintgrön och har bara ett skoställ och en liten rödlackad alu. Jag har en massa snygga skor som tar upp hela stället. Mitt badrum är rent och fint, har inte så mycket mer än såntdär för kroppen där. Har ett förråd som jag forfarande inte riktigt vågar gå in i. Har ett till förråd som jag har nästan glömtbort. En balkong och är översnöad och jag misstänker starkt att den kommer rasa ned till marken om jag går ut.


Just nu: Dublab!


Jag rekomenderar JJ- Kills.

Av Avgudamig Gudavmig - 20 februari 2011 15:36

Tre saker :!!! FHFAaan Kaffet!


Alltså, jag vet inte, men en perfekt jävla espresso, knulla mig så hårt i röven så jag skriker- gott : =)


Jag är glad till kanske tre möjligen fyra saker idag. Det är att allt går över för alla, inte bara för mig. Sedan kan man kanske bli vänner, om inte det är intressant så har man i alla fall hittat på en massa djurarter, upptäkt en massa nya läten och uppfattat en massa nya nyanser av hårfärg.




Gårdag:


Hängdeslängde på Rex. MIssförstod en jättebra situation, den blev än bättre av att jag missförstod den, annars vare nog bara en vanlig situation. Dansade till dålig musik och drack halväcklig öl, jättebra. Det är bara det att jag inte riktigt har någon självuppfattning, jag är fortfarande litet av ett barn i mina egna ögon, så alla jävla brudar som ska ragga, det är ju lite äcklig. Jag bara förstår inte riktigt att jag är 21år och snyggsnygg. Typ: Någon tittar allt för mycket på mig, jag fattar inget, tittar lite tillbaks och bara blir glad för att jag tänker "ja hon var ju jättesnygg". Sedan tänker jag inte mer på det. Alla mina kompisar efter vi lämnat dansgolv eller dyl. För att dricka alkohol "vafaan, varför gör du inget, hon var ju huuuur sugen som helst", Jag "japp, sugen på pojkkuk". 


Men nu ska jag dricka än mer kaffe och låtsas att det är städat och att jag inte har något att göra idag som är viktigare än böckerna och musiken.



Av Avgudamig Gudavmig - 17 februari 2011 16:35

Om jag fick välja ett yrke skulle jag va arkitekt, för de får rita och läsa, hänga med, klaga och bli nöjda. Jag skulle bli arkitekt.


Sedan nu: Läser Björn Ranelid, Joseph(f) Kafka, Peter Noll, Ooooch några fler. Hittar inte alla böckerna med blicken och orkar inte minnas resten.


Det är snart träning. Min lägenhet är väldigt nedkyld, kanske 17grader varm. Det är kallt ute, väldigt onödigt. Men jag försöker värma mig, te och så. Har jättehög ljudvolym, jättebra musik. Det sitter fast ett riskort i min ena tand. Nån borde komma och diska, det är disk igen.


Har slut på kaffebönor, dricker te(the).


Vill inte börja skriva om något vesäntligt(huuur fan stavas det?). Är på ett slöhumör och vet att detinte är det jag ska vara. Ska vara på G!


Ähh jag tar bara och säger åt dig att läsa de typ 2månader gamla inläggen, de en månad gamla inläggen sedan det som jag skrev för tre dagar sedan. För idag är det inget riktigt inlägg. Bara text.


Ni som undrar:

Jag är vacker, kåt och hungrig. Om ni bjuder mig på mat så blir jag bara vacker och kåt, om ni slår mig blir jag bara arg. Ge mig mat, fast det bör vara något med fisk, är sugen på fisk- Sedan är det bara hemtillmig och ligga. Då är jag bara nöjd. Eller så tar ni och postar en bild på något djur, exempelvis en såndär bältdjur- låtsas djur. Om, så blir jag alltid skyldig er ett leende och enmiljon olika tankar runt det djuret. Jag. Jag. Jag. Jag.


Måste baka bröt ikväll.

Av Avgudamig Gudavmig - 13 februari 2011 21:24

Jag har börjat kära mig saker.


Alla ni och nån till som nu vill veta något om mig. Ta och tänk "o!k".


Ja jag.


Har haft en bra helg, ännu en bra vecka och en bra helg innan det. Mycket med mitt liv är i(e)gentligen såpass att det kan bara toppas, lekas och låtsas. Jag har allt, verkligen allt- behöver inte tänka stressa eller ängslas över "(o)nödiga" saker. Tycker om min lägenhet mer och mer. Intressen i mängder, vänner likaså. Snygg och sexig och singlerande. Leer elpo.


Det jag dock inte har, det är någon riktigt riktigt riktigt bra bok, varför ej? Läser processen igen, men tänker lite- den är bra, men inte helt vad jag känner just nu.


Tänk på mig "o!k".


har lite sår på halsen, rivsår.

Ovido - Quiz & Flashcards