gudavmig

Alla inlägg under mars 2011

Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 22:57

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!


Alla måste verkligen förlåta mig, men såååå mycket celluliter och sååå bra musik i en och samma film! Jag funderar själv på att göra en liknande, tror jag har lite sånna där växtsprickor i huden på sidan av min höft- har jag fått veta förut iaf.. tror dock inte på det. Vars får jag tag på musiken? Kanske är det sådär det låter när man flyger genom ljudbarriären.

Hej.


(fråga inte hur jag hittade den.. kan säga att det inte är mitt fel iaf).

 
Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 22:45

Repetera min människas sista tankar, om livet är en gräsand och sidensvansars ljud, det måste sägas att de alla flyger aningens för högt- människa, gräsand och sidensvans.


Ja.

Ännu en dag, ännu en dollar. Jag har en mindre sektion i mitt hem, den lilla sektionen rymmer; Färg, penslar, tre tavlor alá 182cm X 155cm och en palett. En matta skyddar golvet och en lysrörslampa lyser upp, från sidan kommer det- ljus. Allt är arangerat i mitt vardagsrum, där i övrigt fins allt som har med mitt liv att göra, förutom det som krävs för att laga mat. Jag har nu kanske nästan allt jag vill ha, materiellt är jag helt säker, min kamera saknar jag litet. Filmkamera likaså, ljudinspelningsgrejs ska jag ha snart. Sedan skulle det vara kul med en mixer.


Sådant är det nu, jag har börjat måla igen, det är bra nu- Wadd vet att Allāh säger "det går bra nu!" när han ser mig måla.


Jag vill även avsluta detta menlösa inlägg, om hur jag möblerar och hurvida jag målar på mina större verk eller inte, med att säga Fan fan faaaaan faaaan faaaaan det skulle vart duuuuu, och jag hoppas aldrig aldrig aldrig aldrig att du säger snäääällllllaaa snälllaaa snälla snälla snälla!

Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 12:11

Nu har jag fkkn löst problemen. Nu ska jag dricka spresso sen till min gamla konstskola och hämta ut mitt otroliga betyg sedan. Ned på stan med alla betygen och allt sånt, lämna in till UKH. Sedan är jag sååå jävla där, bah "Pauhlusch".


Men just nu, dricker jag kaffe och lysnar detdär nyss "på" länken.

 
Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 01:06


Material: Tusch, Blyerts, Papper
Storlek: 210mm × 297mm
Årtal: 2008
Om video/ljud längd:
 

Material: Blyerts, papper
Storlek: 210mm × 297mm
Årtal: 2007
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Papper
Storlek: 297mm × 420mm
Årtal: 2010
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Blyerts, Papper
Storlek: 210mm × 297mm
Årtal: 2010
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Papper
Storlek: 297mm × 420mm
Årtal: 2010
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Papper
Storlek: 210mm × 297mm
Årtal: 2011
Om video/ljud längd:
 

Material: Akvarell, Blyerts, Papper
Storlek: 760mm x 550.5mm
Årtal: 2010
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Papper
Storlek: 210mm × 297mm
Årtal: 2011
Om video/ljud längd:
 

Material: Tusch, Papper
Storlek: 297mm × 420mm
Årtal: 2010
Om video/ljud längd:

 

Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 01:04

Min inspiration till arbete kommer ifrån möten, möten med både människor, böcker, andra personers verk och mina egna - vardagen skulle man kunna sammanfattande beskriva det som(det förbiser dock mycket). Det är väldigt viktigt för mig att starta samtal med andra genom mina verk. Att de fungerar som en kommunikation/inspiration för andra att börja skapa och tänka. Det är nästan lika viktigt som att jag kan skapa - En stor anledning till att jag skapar helt enkelt. Mitt arbete med konsten ser jag som en stor(eller en liten) tornado, desto mer jag stoppar in i den desto mer kommer den att suga upp, jag tror meningen med mina konstverk är att låta andra möta dem och att det uppstår ett utbyte däremellan och att detta får tornadon att alltid växa desto mer jag skapar och försöker förklara.

I skapandet bryter jag ned det jag upplever och vill förstå/kunna förklara bättre än mitt språk utanför konsten klarar av. Jag bryter ned upplevelserna, känslorna och hur de ser ut i mitt vanliga språk, till former som jag kan titta/känna/umgås med - hur känns de och vad uttrycker de, vilka former som kommer ut av känslorna jag har är det jag söker efter. Jag ger dem ett språk när jag tecknar och målar. Det jag försöker kommunicera är händelserna eller de känslor som jag brutit ned och hur processen kändes/såg ut när jag bröt ned det. Verken kanske inte kommer ut i ett språk som kommunicerar rakt eller tydligt, det blir mångtydigt. Men i den långa processen - känslorna/upplevelser, nedbrytandet och förklarandet så försöker jag inte bara uttrycka ett resultat/ett slut utan jag vill visa hela processen/ett förslag till verkligheten. Jag begränsar mitt arbete bara i avseendet att jag arbetar med former och färger som tilltalar mig. De måste dock hela tiden brytas ned i syfte att inte bli tråkiga och entydiga, de anpassas efter vad det är som jag uttrycker, det fins inga bestämda symboler eller fasta regler när jag arbetar. Arbetssättet har gett mig ett stort intresse för former och hur de samarbetar, likaså med färger. Arbetet är med ett förutbestämt tema, men aldrig med ett mål. Jag har svårt för mål, dock uppskattar jag väldigt mycket att få arbeta med sidoprojekt med tydliga mål. Jag antar att det är en annan sida av min person, den som ger mig inspiration skulle jag tro.

Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 00:59

                 

 
Av Avgudamig Gudavmig - 30 mars 2011 15:27

Nu har jag en paus, sen ska jag rita, rita och rita. Har skickat in  mina konstgrejser. Ska slänga upp dem på tumblr nu..


Snart är kaffemaskinen redo för mig.


Solen ljuger nått förfärligt idag "se så varm jag är.. eller INTEEEEe!111!222211!". Det är rätt kalt ute, men jag vill ändå ut i solen, lite.. kanske inatt.

 
Ovido - Quiz & Flashcards