gudavmig

Alla inlägg under januari 2011

Av Avgudamig Gudavmig - 27 januari 2011 17:16

Det är sådär, just nu, det fattas tid till menlösa saker. Så bloggen är nedstängd, mer eller mindre- dethär är mindre.


Torsdag är det oavsett, har lite ont i huvudet, smärtan beror troligast på vätskebrist. Ska dricka salt,socker och vatten snart. Ska läsa vidare, ska vila i 5min. Sedan är det träning.


Jag trivs oroligt bra med allt, har saker att göra varie dag, helbokade dagar. Alla sakerna jag gör leder till något, kanske inte helt exakt dit jag är påväg, men nära. Jag arbetar snart snart med arbetsproverna till arkitekt. Om ändå, det vore jag helt underbart nöjd av, arkitekt. Sitta och rita, tänka och samtala. Läsa en helmassa, planera och beräkna, tänka och titta och förstå. Jag skulle kunna göra det. Sedan kan jag fantisera och tänka på djur resten av alltid.


Om ni undrar över saker. Jag har inte facebook längre, jag har inte någon speciell datoraktivitet alls. Jag nås endast på mobil eller genom hembesök på obskyra tider- alla tider skulle vara obskyra.


Det är torsdag, jag har ont skallen och ser att min kaffemaskin är underbar.


Blåtn.

Av Avgudamig Gudavmig - 20 januari 2011 10:40

Posei.


I årdar och dagrar har det vardigt så som det vardigt, tråkigt. Nudeterer roligt.
Harder intet i varit medvig i långsamma samlags.


Har feber, har förkylning i näsan och mina ögon är knarkiga. Det är varmt i min lägenhet, solen lyser och värmer litet genom några av fönstren. Det är faktiskt fint här, till trots att det är ostädat och jävla massa papper överallt. Men, min kaffemaskin glänser och säger "Jag ger dig kaffe om du ger mig.. ja typ allt jag behöver för att göra kaffe.. fan du la ju ut typ massor med 15000kr på mig, äru dum eller gör en kaffejävel"- jag tycker den är lite lätt hotfull ibland. Men just nu, glänser hela lägenheten, utom damråttorna, de små rackarna dansar och glänser intet. Jag har feber och ska ligga i soffan och läsa text. Onsdag, eller torsdag, det är torsdag och helt bra.


Längtar till saker som var. Alltid småsentimental när jag är förkyld och äter lite halvkasst.


Hare bah!

Ijo

Av Avgudamig Gudavmig - 19 januari 2011 17:58

Jag har feber för att jag inte sovit mer än nån timme senaste veckan. Veckan har varit slitig, lite för mycket träning och lite för mycket ute och gå. Lite för mycket stress och lite för lite avgörande moment. Men, idag är slutet på denhär veckan, så som jag tidigare beskrev den, idag blev jag antagen till Estetik I och hade första Ma-C lektionen, även första föreläsningen lyckades jag springa till. Nu vill jag bara kunna sova ordentligt denhär natten. Frisktfiskt imorgon.


Snart blire att fara och se innebandy, helst skulle jag läsa Doris Lessing och bara sova sova sova. Ska upp nånting i stil med sju(!!!) imorgon, en tid som inte ens är skämtsamt umgänge till trots allt det sexiga med att vara sanslöst trött och morgonståndig i typ 2timmar för att kroppen inte fattar att "ja.. öm ja, solen ska ju vara uppe, men öhh, vafan den är bara inte det. Kan du köpa det kroppen?". Den bara fortsätter stå, förstår den dock, det blir bara lite ivägen.


Ska lära mig vara helt tyst, det är guldish.


Mitt hår är fortfarande morgonfrilla. Det lurades ett tag av att jag drog och slet lite i det, blandade in nått cementaktigt-fettmedel i kampen mot virvlarna, men jag drunknade snabbt och gavinn för morgontrött stilen. Den är rätt ok, har sådär två dagars morgonstubb, imorgon tre- Det ser mest ut som nån dåligt rakad colagekidó.

Hade jag haft orken, hade jag varit orchen, hade den ågren.

Av Avgudamig Gudavmig - 18 januari 2011 02:31

Det är rätt lugnt just nu. Sitter och ser ut mot väder å vind, nöjd med inne, gå runt naken. Hade sömnbrist och sådär idag, sömnbrist som nog var mer av en stressad tidigare sömn och lite halvkass sovstil. Hur man nu kan ha en bra sådan? Allt handlar väll om att vinna mot sängkläderna, jävla losers.


Med mitt tidigare obedömmande och ganska tråkiga inlägg, ni mins inte likaså jag, så vill jag visa att jag är ändrad. Nu ska jag dömma och drömma, hitta fel och sånt. Jepp. Tjocka och fula, nu ska ni dö : )

Eftersvettas fortfarande från träningen, den var väll si sådär 5timmar sedan. Måste nog dricka lite mer vatten, kanske sova.


Imorgon ska jag ta mig tid till allt annat, dedär andra som fins att göra. Gå långa prommenaden, ta med sopsorteringen och hänga på shysta platsen. Vara på kafe och läsa en bok. Rita utemiljöer. Sluta äta tråkig mat, laga något gott. Fixa lite hemma. Hitta några intressanta saker i garderoben. Påbörja mitt klipp och klistra grejs.


Hur som, ni kanske inte tror på mig så ofta- ljuger rätt kasst. Men när jag talar om sanningen så vet ni att jag inte kan ljuga. Jag Menar alltså alvar.  Det är seriöst synd om några olika.


Är less på att jag skriver samma sak. Borde finnas fler ord och mer bra sakfinnande saker som kan hittapå något meslösare och fyndigare än bara tråkigheltjävlatråkig. Läs: något gammalt, något nytt och något mitt emellan.

Av Avgudamig Gudavmig - 17 januari 2011 17:30

Ensamheten är helt stark, den håller bra och fast hand runt mina leder och mina veka nerver. Jag mår som prins eller padda, bara hoppar runt i lite olika saker. Nu ska jag hoppa till brottningen, tre timmar av att krama och umgås med vännerna där, så kan det vara.


För er som undrar, så ska jag klippa naglar och toung.

Av Avgudamig Gudavmig - 17 januari 2011 16:19

Jag äter havregryn, mjölk, solrosfrön och linfrön. Dricker till det Mjölk, Proteintillskott, Solrosolja, Havregryn och avslutar lunch/middagen med en D-vitamin tillskott. Så kan det gå!


Om ni andra undrar, nu vet ni-.

Av Avgudamig Gudavmig - 17 januari 2011 14:33

Hohoo! Nu har jag tömt över alla 80gig musik till nyexterna, massa musik som jag nu kan bara helt glömma att jag ens har och sedan bli glad då jag pluggar in och hittar.


Just nu äre dock bok och Girls som äger mitt vardagsrum. Önskar jag hade lite mat till det, men åt nyss, drack en spresso.


Om övriga saker: Ritar just nu på något konstigt villaish hus, såndär med innomhusbalkong och konstiga öppna moderna ytor. Helt fult igentligen.


Tre saker jag vill ha:

Matreal prover på väggen.

Mer böcker.

Avhandlingar om tråkiga saker och tid till att läsa dem.


Annars är jag nöjd. Har träning som alltid. Helgen var bra, vatten är gott och mjölk än godare.


Förövrigt så är det inte mer än rätt att jag dricker lite cola och äter lite godis lite nu och då.



Och ni som trodde på att man kunde, alltså att det gick att klara, det där med att lyckas- ni har så rätt som så. Säg det bara inte så högt, någon kan lyssna genom väggarna, eller som för mig genom golven.


Lärkor och andra fågeldjur kan aldrig samsas om mit fönsterbräde, så jag satte upp en stor röd sportbildsmodell i fönsterkarmen. Allt för att de färgblinda jävlarna ska hålla tyst. Fast om det faktiskt satt en fågel på mitt fönsterbräde skulle jag nog försöka samtala med dem, då de faktiskt är allt för kloka för att misstro och inte samtalas med. Till exempel kan en fågel vrida på huvudet väldigt bra för att visa intresse, något jag uppskattar väldigt. Om den nu inte känner för det så kan den alltid flyga iväg, eller sitta kvar i sportbilen.

Av Avgudamig Gudavmig - 17 januari 2011 02:37

Jag ska nog mer ställa frågor framöver. Det är smartaste vägen. Fråga nummer ett kommer nedan.


Det kommer bli som du, va som du, du u uuu. Har dock ingen tid till allt dethär. Sov, vakna å så.

Ovido - Quiz & Flashcards