gudavmig

Alla inlägg under oktober 2010

Blu

Av Avgudamig Gudavmig - 9 oktober 2010 20:46

Nu äre mätningsdags! Hur bred djup och hög blir saken. Måttstockarn och papperslapparn. Avgörande momentum!


Men oavsett, så ska´t bli tät á tät.


Hejhå. Just ja, morgonbilderna. Har en av tre. Snart upp. Börjar upptäcka att jag lutar, vänster höger vänster. Kolsyratvatten och en mugg. Kaffe för sent på kvällen, kyckling och en födelsedagsfirande mormor. Grattulationer till dig.


Iväg på skissningsäventyr.

Nup

Av Avgudamig Gudavmig - 8 oktober 2010 20:50

Bror lysnar på Sebastién Tellier - Divine.

Av Avgudamig Gudavmig - 7 oktober 2010 23:52

Listat ut. Att 3timmar träning, är alldeles rätt. Efter det första brottningspasset, mår jag toppen, är pigg i huvet, helt slutkörd i kroppen. Då är det brottarfysen i en timme. Helt top. Man är en micradmjukglass i slutet av dehela. Lite nya muskelgrupper ploppar upp, har hittat en ny på armen, misstänker den för att vara Runkmuskeln, kändes dock opassande, så jag kallar den Tja. 


Örni:
Brodinski i öronen.


Ahaa.. jajajajusja. >Tänk! Jag har en nyhet, jag är. eller nej. Nä, den kommer imorgon. Men men..


För att mätta av mitt ego, har jag börjat med morgonfoto, vet inte, men orakad trött, mätt kanske lite oönskat kärleksfull- visas EJ. Vafan.. inget visas ju. Måste nog sluta drömma om att lägga upp bilder å VA MIN ÅLDER! Sådeså! Men fan, nån kommer jag ju lägga upp, alltid alltid blur blur.


Förmiddagen. Avmiddagen. Kyckling och linsgryta.. glömde koka ris till kycklingen, så det blev lunch med middag.

Av Avgudamig Gudavmig - 7 oktober 2010 17:18

Jag har väll grävit runt, en liten del, inte massan.Hittar bra grejer, maskar, snokar, sorkar och nån grävling. Senaste fyndet får bli Teebs, chilligt med DubLab, som jag tycker man ska göra så som jag, gräva runt i.


Så dagens musik, blir "experimentell", ett ord som börjat gå mig nedned på nervrackarna, funkig electronisk divig drivig gungig soulig och skön musik.


Har tidigare, haft svårt, för det här. Med hela Myspace, hemsidetjaffs, länka hit, ladda dit, testa dedär, ät denhär- men inte vid datorn. Kom ihåg sidor, titta igenom historik. Skriv listor. Men nu, nu är jag riktigt driven, skriver ju listor, kollar historik. Äter helatiden på i och med datorn, den är ju fan en plattsak, precis som bordet.. ursäkta bordet. Så nu blir det snart långlång nynylistorlistan! Mysik och musik och läten som inte alla gillar, men som verkligen trycker litet mer, än vanligt.

Av Avgudamig Gudavmig - 7 oktober 2010 01:12

Sover väll inte än. Sover inte än, ska nog sova. Läsa kanske, ska nog läsa. Ska fortsatt läsa Emma, väldigt va duktigt. Sova läsa, äta. Fast inte allt, men läsa, sova. Äta kanske på morgonen.


Det är bara det att jag verkligen vill lysna mer på skivan, mer på Sebastién Tellier. Blir som lite kär, lite lycklig, lite trött. Måste lysna vidare imorgon. Måste läsa nu, ju.


Kändisskap. Skapad kändis.


Jag vill se på den romantiska och ledsnaste film, vill nog bara vila mitt huvud, min kropp och sådär. Villse.


Nu äre iaf inne i D-vitamin Perioden, mörkt för mycket, bra med D-vitamin då. Det vet jag allt.


Av Avgudamig Gudavmig - 7 oktober 2010 00:02

Som gula löv och gröna barr, igelkott som springer, väser. Tror att den är alltannat än liten, du är ju trots allt 22–30cm farlig och nått 700g krossartyngd, ATACK! Fast oftast, blixtblixt, ganska ok- Minneskort!


Det är inte mycket. Måste äta innan jag kan skriva, äta är ju basen till så mycket som nått.


Matad. Tjockyoghurt med Citron och Honung, två marmeladmackor, marmelad och greveost. Två mackor, salamiost och groddar.
SÅDE.


Nu är jag helt "tror jag e käer".


God natt.. på dig, som läser den här bloggen. Som vanligt, så äre ju alltid nån, som är helt helt hemlig.. men snart! Snart vet jag nog vem.. om det inte bara är för att vara snäll, som den där "statestik" mätaren visar "1". Vem vet, tackar båda, säkert.


Sov.


Just ja, ska skriva ett CV imorgon, och söka jobb under nästa vecka. Jobbjobb.

Av Avgudamig Gudavmig - 5 oktober 2010 22:32

Hu. Allt för en diskmaskin, handen, levern, kroppen och själen, allt för den diskmaskin. Tror jag skulle kunna tvätta varie dag i utbyte mot en diskmaskin. Även tvätten svärtar ned mitt sinne, svärtsvärt, så är jag blå och grå.


Vad min vardag, träning, mat, läsa(ohoo ska göra en boklista!), plugga/ligga efter i det, sova, hänga, dansa, ladda hem musik/gräva ny, runka- Både kuk och haka.


Träningslista först

Måndag: Brottning 1.30tim, Brottningsfys 1tim.

Tisdag: Simning 30min, Brottning 1.30tim

Onsdag: Simning30min, Gym/Löpning 1tim.

Torsdag: Brottning 1.30tim, Brottningsfys 1tim.

Fredag: Gym/Löpning/Simning 1tim.

Lördag: Vila/Simning.

Söndag: Gym/Löpning 1tim.


Boklistarn´:

Love and Friendship - Jane Austen

Emma - Jane Austen

Ett Ufo i klassen - Jonas Gardell

Nio Kommentarer Om Arkitektur - Blandade inblandade

Snablar! - Arto Paasilinna

Sidhartha - Herman Hesse

Skisser - Aalto

Han och Hon - August Strindberg

Familjegraven - Katarina Mazetti


Musiklista:

James Pants

Stone Throw

Esbjörn Svensson

Toxic

Solo Dj

Flying Lotos

Dj Mehdi

Duck Sauce

ErrorSmith

Smith N´Hack

Kid Gloves

Assassin

Dj Pone

Sebastien Tellier


Senaste köpet:
Mjölk

Kängor

Mjölk

Ägg

Tequilla shots


Senaste nytt:

Inget nytt


Framtiden:
Ingen ytt


Nu drar jag iväg, sträcker kanske ut mig rygg och landar någonvart i golvnivå av smärta och lyckoruskänslor. Är tokkåt och kramvänlig, varm i hjärta och hud. Väntar bara på att något ska rammla ut ur garderoben, överfalla mig, då kan jag visa mina nya nacksving och maror! Såååå.. till alla över, 16år, jag är i din garderob, som ett monster, men med varm hud och kramvänligt hjärta.




Ovido - Quiz & Flashcards