gudavmig

Alla inlägg under oktober 2010

Av Avgudamig Gudavmig - 25 oktober 2010 17:09

Dödingar å andra läskon. Allt ska vist fram nu, falla ramla trilla, viktigaste sakerna. Att jag halft har intagit ryggläge, benen i vädret, ögonkryss. Måste noppa ögonbry, börja simma, få ryggen utvärderad- Onsdag.


Sen vare detdär andra, hello, alltannat.


Men, det är ju rätt mycket fetgrejs, äter mig genom några mixmag å försöker hänga med litet mer i rock/indie grejset, kan bli hjärndöd annars.


Senaste, ömm Doctor P - Sweet Shop.. inte helt fet, mer bara lätt-övervikt.

Av Avgudamig Gudavmig - 24 oktober 2010 17:48

Efter min magsäcksopperation gick jag ned, några kilo, en stekpanna och fyra pennvässare.. eller om de var slipare. Men nu mår jag bra, jag har kunnat börja jogga och jobba, kan hjula och spika upp hyllor. Har en tamkatt och den heter Len.

-ey Len vad gör du

-Mjao

Jo. Så säger jag ibland.


Är en glad & sprallig 14åring som tycker om hästar hundar och att umgås med mina kompisar. Kommentera mina inlägg så ska göra det med er. Det är snart slut på matten i skolan och maten är rådryg, men Matte är shyst å låter mig och mina två tjejkompisar sitta i hans kontor och göra provet ensamma med honnom där. Det är bra att ha tjejkompisar lixom, hur skulle jag annars göra! Älskjar er, jessi, tessi, lesslie och alla andra i klassen. Puss!


Se ditt okrångliga pris! HÄR! SOLID som fan! Förstärkningar behövs liteöverallt oavsett. Du kan behöva det justnu, utan att ens veta, eller se, det kan vara svårt att se, som en stelthbombkille som bah "I see THE target". Svårt att veta. BOOOOOM" "råger ut".


Kattboken. Orkar inte skrolla för att chekka dendär reklamen.. fins så mycket fint att skriva om, i takt till hipitch överdrogande och rytmknullande DnB.


Funderar på att ta mig iväg. Fly lixom, ta nån bulle med kaffe till middag, dra och köpa en pizza mot 8tiden.. sågåre!

Av Avgudamig Gudavmig - 22 oktober 2010 18:49

För ett bubbelbad med bubbeldricka.




Morgonespresso med Mörkchoklad


Tyngre musik


Ensamöl


Nattmusiken


Böckerna


Nära och kära


Kylskåpstömning

Hy

Av Avgudamig Gudavmig - 22 oktober 2010 17:00

I

IO

IOI

IOIOI


IOIOIOI

IOIOIOIO

 

Hurdant det är, snöigt och mockajackan blir leopardish. Skorna är infettade. Jeans är bruksplagg, så de är bara sexigt när de blir tajta runt benmusklerna. Sexigt väder värre, sådär så man önskar man smälte, gled förbi och kom in. Fuktig i håret, fuktig i ansiktet och funderande, kanske håret ändå är bäst juuuust nu!

Biblioteket är oavsett, helt oavsett, dendär snyggaste håret platsen. För ska jag nu hitta någon som tänker "åhh.." och låter "åhh.." och känns som "åhh.." då kan det med fördel ske i biblioteket, och sedan aldrig mer problematisera bibblan. Kanske hittar nån sexig bok, nått i stil med "Sexwatching" eller nått heltannat.

Kom iväg med livet och håret i min egen svär, ingen snodde av mig, ingen gluttade ens detminsta och jag gick nog alltför instängd för att upptäcka något småttigt som flörtande på ett bibliotek. Nope. Överlevde med Ulf Lundell, Jonas, Gardell(jaa, men det är uppföljarkänsla), Nån väldigt väldigt tjock arkitektgrej. Förlängde lånet för Jane, Austen. Ut i vinterväderlek, leopardstilat drar jag hemåt. Snygg tjej på haga, snygg tjej på haga, snygg tjej på haga.

Stöterinpå grannen, snettned, en jag aldrig tidigare sett. Hälsar sådär snabbt som om jag hade något att göra. Duvet däruppe, jo, jag bor en våning över "hej".


Funderar på tvåtresaker kanske ska jag bara ha vääärsta chillingmackrilling kvällen, baka bröd, läsa nån bok, göra lite spanska, lära mig lite media. Bara låta denhär helgen bli.


Fantiserar noll, drömmer att jag gör sakerna som är jobbiga, typ städar. Vaknar i samma stök, fast det är ju städat, men jagvetefan, men något i mig vill ha det litemer städat än vad min status på facebook borde ge mig spelrum för "singel" "21år" "Pojke" något något "gillar ju pasta å ost". Så jag ha runkade kläder å träningsplagg, halvätna måltider å massa ritpapper "gömda(glömda)" i lägenheten. Räkningar på golvet vid dörren. Tusch och Axe i luften, inga gardiner. Sjukt stor tv, kopplad till datorn, såklart. Nästa gång kanske. Just nu, har jag mest skisspapper, pennor skärbrädor och nått glasvatten ståendes, någorlunda där de bor.


Numåste jag kompensations äta, havregryn, keso, mjölk! Gemejgemejgmej nåmeeeer nååtattleeeka meeegemejgemejgemej nåmeeer nått att tuggaå!



Brödb.

Av Avgudamig Gudavmig - 21 oktober 2010 23:11

Snart landar en säng här, ikea. Javet. Men jag håller mina fingrar i X(styr).

Ble


För just nu, ska jag läsa Snablar! - Arto Paasilinna.


Nu har jag raderat kanske ett A4 text. Word på det. Spara. Sådär.


Utvärderingen blir, läs Han och Hon om du känner att "ja, jo.. ehuru nä och nej". Ufo i klassen, kan inte säga något dåligt om Jonas, Gardell, då det faktiskt är en fin bok i många delar. Önskar dock jag var mer i år innan jag läst den, kanske 28-32år(snygg såklar). Allvar Alto´s skisser och tankar, är ju.


Nu Jonathan Richman - Morning Of Our Lives. Men samtidigt går jag lutad och tänker att måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar kan man njuta av morgonsolen och de jobbiga jävla skituppgifterna som hopar sig runt en. Ångesten kan knuffas åt sidan, ge platts åt frukostlunch och middag, ett längre träningspass och en del matte/spanska/annat. De där 5novellerna på två veckor, de där vännerna, de där andra som man intresserar sig i. Sådär är det. Det vet varenda jävel. Har ju kängor för vintern, ska låna lamskinnsrocken och glida som en liten varm boll alla kalla dagar, vira in mig i en kashmirhalsduk, hemmastickade tjocksockar och hemmastickat på händer. Mössa är för töntar eller dem som passar i nått på skallen, jag har hår.
Låter det som att jag har ångest över kylan, möjligt, litet, men läntar tills vintern. En bättre årstid. Längtar tills det är svordommar och förseningar, problem och kärvare känslor. Längtar mig hem, längtar till mig och nån- varma kläder som inte behövs, varma drycker och mörkchoklad.


130km/h genom norrland i musikdränkt BMW. Tinnitus är för nördar, värmen är nog för oss, mörk äre fan alltid och strålkastare är bra. Den bättre av världar, ska jag inte himmla med. Älskar att åka bil, musik och bil.

Älskar min pappa.

Av Avgudamig Gudavmig - 18 oktober 2010 22:31

Trolla. Ska testalös på dethär med att skriva om något, runt något. Ämne.


Ämnen. Det luktar tvättmedel och svett i min lägenhet. Jag önskar jag hade orken att laga mat, men är för trött/träningen skadade min rygg.


Att det luktar tvättmedel, vet jag ej varför, är troligen något överslag av luften. Troligen äre bara jag som känner den lukten, av alla de som bor här, jag och jag. Meeen ska jag beskriva lukt, något i stil med ett omklädningsrum/tvättstuga, och så luktar det mint, men det är jag. Älskade mintansiktstvätt!


Skaka ut nacken, sträcka ut ryggen, falla på golvet. Är litet lätt smärtad i ryggen. Lyft något, flyttat någon och blivit kastad. Övertränad är också en annalys. Oavsett, har världens ankstjärt, smärtar lite sådär hurmycket som helst!


Imorgon är det jag som är ledare för barnen, vet inte riktigt, är lite rädd för att vara ledare för dedär rackarna. Min röst kanske är för mjäkig, min kropp kanske är för ung, min pondus kanske är noll. Men å andra sidan, de hänger fett med mig, så det blir nog chill. De ska nog lirkas runt mitt finger.. troligen kommer jag bara vara shyst och köra ett roligt pass. Småbarnsbrottning med 4-10åringar, lite tårar och änmer örontårar.


Måste storhandla, säg att vi gör det på torsdag? Å andra sidan, när på torsdag? Ömm.. men tare på fredag? Eller Söndag, om jag överlever på linser och bönor tills det, så yess! Ska nog baka bröd imorgon, tänkte ha en duktig dag.


Annars äre bara skärpning på alla saker. Kirra några skjortor, sälja lite fonder, köpa lite fonder, flytta lite skräp till återvinningen- blir ikväll.


Hej. Nu äre detdär återvinningsgrejser.. inget skämt så äre bara mjölk och ägg, några paket tomatmos å nå ärtpacket. Kan ju tro att jag är lilla vegetarian familjen (12paket mjölk på 10dagar).

Av Avgudamig Gudavmig - 17 oktober 2010 23:18

Att fastna i dethär



Tror förr, är baserat på felaktiga musikval, likaså det som sker. Ta en kväll som denhär- Tristseg söndagskväll, soundtrack är då Elliot Smith. Tristsegkvällen, med lite Toxic och Assassin, kameran och några kängor på fötterna, löss äre gott om utomhus.


Musiken kan vara anledningen till dethär

Av Avgudamig Gudavmig - 17 oktober 2010 21:23

Tog bort all den där texten.


Men. Disken.. Nä, volymen, sådär. Duschen. WWWWÄÄÄÄWWÄÄÄSSSAAAAWWAAAASÄÄÄÄ!!!! JÄÄÄHÄÄÄÄJJÄÄÄ!! Ren. Disken, nä! Inte nu, är ju ren och fin. Ut och fota.


Måste se nu!




Ovido - Quiz & Flashcards