gudavmig

Alla inlägg under mars 2011

Av Avgudamig Gudavmig - 18 mars 2011 18:37

Låt oss göra, läsa och avläsa några saker som gör mig till helt den jag, jag är av det. Börja med att redigera i titeln, egentligen, haha nope. Igentligen och några till felstavningar- jag kan nog stava till lite allamöjliga svåra ord, är även ordblind så ibland kan jag stava till allt fler än de få orden. Sedan kan vi tänka på saker, så som att det är hål i alla mina byxor, jag har bara designer/herrskor, jag har bara skjortor, inga t-shirts- bara ett fåtal dock, mina sockar är alla svarta och av modell inte-sportsocka. Alla mina kalsonger är svarta, de är nog rätt tjenis med sockarna. Jag har nån klocka och några olika smycken- bara diskreta, och en fantomenring i silver. Tjocktjocktröjor en hel massa, mest stickade eller tätvävda. Jackor, så många jag kan hitta. Nån regnjacka som är helt vanlig H/H och en hel drös med gamla engelska. Nån rock och lite kavajer. Så ser mina kläder på mig. Jag har kortklippt hår- mycket på grund utav min brottning, litet pågrund utav att jag känner mig normal. Jag har noppade ögonbryn, på ett naturligt sätt. Det går ofta kanske en vecka mellan mina rakningar, ingen vet nog varför- tidsbrist brukar va min största anledning- massor annat man kan göra i duschrummet. När jag är ute och går så tittar jag på alltmöjligt, jag går sällan helt rakt fram. Jag går väldigt rakryggat har jag fått höra. Min gång är nästan så att jag korsar fötterna- något jag tränade in då jag tyckte att det såg bra ut att gå så, typ på gymnasiet. Jag blir alltid förvånad av hur jag ser ut om jag passerar en spegel.

Min favoritmusik är pop-rock-hiphop-jazz-funk-blues osv osv.. men endast bra musik.

Jag älskar att se någon som är glad, och att förstå att de är glada. Oavsett.

Jag älskar att vakna och äta frukost ända tills det blir lunch.

Det mesta jag gör är att teckna, måla, rita, lyssna och fota. Om jag nu inte gör det, så äter jag eller är social. Jag älskar att vara ute och gå mitt i natten. 

Jag tycker om att slösa pengar på saker som är dyra och som har ett statusvärde(inte prylar) utan mer kläder och sådant. Om jag går ut och det är förfest hos någon jag inte känner så köper jag bara dyrflasköl- det ser snyggt ut. Jag låtsas sällan vara någon jag inte är, och om jag gör det så var det meningen.


Jag jag jag. Om någon ser mig laga mat, så förstår de mer eller mindre hur min personlighet ser ut- jag trivs och blir väldigt ego för att kunna göra något som helt passar den som sedan ska äta med mig. Jag försöker dock vara litet snäll, om inte så är jag nog rätt bra att undvika eller bara säga "fan ta dig".


Jag är ibland nedstämd, väldigt sällan ledsen. Jag är inte deprimerad. Allt som oftast är jag lite fundersam och tyst, eller så pratar jag väldigt mycket. Det som jag gärna pratar om är något intressant, kanske inte så mycket känslor- men något som inte är tråkigt, jag tycker inte att det är kul med viktiga ämnen, då blir jag bara arg och obstinat. Jag tycker om personer som kan berätta något och sedan vara tysta, eller bara vara tysta.


Nu har jag en öl och behöver inte skriva mer.

Dra åt helvete.


flr

Av Avgudamig Gudavmig - 17 mars 2011 21:13

Flört flört!

Ursäkta min lite halvtaskiga skrivstil den senaste dåtiden. Har ingen önskan om att skriva bättre, men ber om ursäkt där ursäkten kan tänkas hjälpa litet för att förbättra mitt eget utseende- ego-ursäkt.


Jag har bara lite upp och nedgångar genom allt ritande å så.

Av Avgudamig Gudavmig - 17 mars 2011 21:04

Negativ till dethära. Har en känsla av rätt högljudad dekadens. Det är som att allt bara föll ned över mig, dekadensattack. Sitta allt för ensamt och pilla med ett litet arkitektprov, låtsas som att det är hela världen, ta en kopp te och lysna på musik. Det är ostädat och jävligt, orkar inte ens bry mig om det, käns som att jag sparar tid på att inte städa. Ska nog städa imorgon. Ska nog dra mig till myrorna och köpa nått byxor. Ska sedan hitta mig ett par Captoe skos, typ bara bruna, enkla jävla låga- gärna en danitesula, annars lädersula.


Öm.. nä fan. Ja alltså, provet går frammåt, har nu ganska mycket hela min plan framför mig, i helgen ska jag sätta ihop alla delar och titta litet extra på vad det är som kommer bli nästa steg- abstraktionen, sedan mönster eller ja.


Minnesgrejs till migsjälv- Raka dig, din jävla slusk.


Ställ väckaren imorgon; Upp och stå modell.


FaaaaAAAAAaaaAaaaaaN!

Av Avgudamig Gudavmig - 16 mars 2011 23:43

Albins påhittade Attgöra list, av.


Det är så att någon söktsig till minblogg, genom sökordet "Peter Noll helvetet", kändes rätt bra- det är helt sant så som sökaren har skrivit.


Nu, har ett skarpt lysande ljusbord rakt framför mig, ska gå och värma käk- har kommit in i ett arbetstempo av någon typ, typ att jag bara gör arkitektprovet eller är på föreläsningar/diskurser. Mitt socialliv- hahaha, öm. Ja jag har ju ett socialliv, typ sms som ramlar in, be om utvärderingar på senaste skisserna, små korta samtal och att vara hemma hos min morsa å rita.


Senaste utvecklingen, har låst mig vid en ide, den är inte fullständig men innehåller två bra byggen och en bra känsla, än är rörelsemönster och fullt utvecklade funktioner inte på plats. Jag känner mig väldigt mycket som en skapare av "möjligheter" och därigenom även skapare av motsatsen och motsattser och morötter.


Övriga saker: Jag har ett förbannat humör, det är bara tur att ingen orkar leva med mig i längre perioder- jag är mer eller mindre en pest under dessa arbetsmånader. Mitt humör går mellan total uppgivenhet till en eufori utan gränser. Jag äter dåligt och blir sockerlåg/hög hela dagarna, dricker en säkert 7-10st espresso per dag, nån kopp kaffe om jag är på föreläsning. Men jag mår bra, helt väldigt bra, spelar piano eller läser som avslappning. Sover oroligt och drömmer rätt ofta om min nyskapade miljö. D


Boklistan: Hur lång som helst. Kanske orkar dras till att skriva några, men det är typ 6böcker jag läser för tillfället, alla blir till en stor gegga.


Nötter: Jag måste plugga bättre på matten.


Sug mk.

Av Avgudamig Gudavmig - 14 mars 2011 20:59

Hur jag nu hittade hit igen, kanske var det att ljudet slutade- tvungen att slänga in litet mer i playlisten. Eller det att jag bara överritade skissen och måste börja på en ny, än bättre än större och änmer av allt, så som dendär förfärligt tjockistilltalande pizzareklamen(fan va gott med extra allt, ja tack!).
(Nu funderar jag på att slå på kaffemaskinen(den ger mig kaffe om och bara om jag slår den litet- som den iikkkkii den är), skita i att jag har matteprov imorgon, gå ned till kära lokala konsum, köpa nått matgott och nått fikaish, sitta och stirra på ett papper i fyra timmar till, sedan gå och lägga mig med en massa matfikakaffe i magen, inte kunna sova och läsa kanske en halv eller en hel bok innat. Vaknar nog trött och failar på första MaC provet, min lärare blir orolig och undrar hurvida jag verkligen klarar av att studera på egen hand, jag måste maila framåt och läsa svar, blir less). Dock kommer jag nog klara provet, måste repetera litet nu.


Hm.


oavsett, det går framåt, jag tycker mina skisser.


Världens vänligaste- Albin, J, Frech.

Av Avgudamig Gudavmig - 12 mars 2011 23:35

Litet av valet och kvalet. Det är kanske mer korrekt att skriva, valet till kvalet. Jag måste verklige verkligen lyckas samla detta, hur man ska uttrycka sig, i arkitektur utan att ljuga eller för den delen använda allt för svåra ord.


Gränslandet mellan kost och arkitektur.


Möjligen gränslandet mellan himelskt god chutney och grillad honfågel.

Av Avgudamig Gudavmig - 10 mars 2011 21:13

Det gick dåligt. Blev något av en ryggtavla av dethela. Måste kommapå igen.

Av Avgudamig Gudavmig - 10 mars 2011 19:23

Jamie XX



jag har bestämmt, inställt, välinriktad och några till. Om att skippa träningen idag, till sommaren är jag nog ändå bara som vanligt, smal och glad, full och snygg. Trodde inte att det var såhär det är, att inte behöva träna, för jag gör något annat som är mer och mer och mer- det är stort som bara den! Jag är glad över dethär. Sedan kommer jag nog inte in, kommer vara nedstämmd och börja träna igen, vara väldigt snygg och väldigt full- kanske varie dag hela jävla förbannade sommaren, för om jag inte kommer in, då måste jag jobba. 


Just nu, drar jag mig för att fortsätta tecknavidare, det käns som att jag är pågränsen till att slåöver mot att nå ett bra ressultat, ska kanske dricka min 5e espresso idag, sedan läsa litet, vattna växterna. Eller nä, måste fortsätta. Har en massa bra musik i alla fall, och mina trådlösa lurar är så jävla tacksamma.

Lycklig och kåt-

Ed: Albin

Ovido - Quiz & Flashcards