gudavmig

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Bara en liten bit, en liten bit, en liten bit kär i mig

Av Avgudamig Gudavmig - 31 mars 2011 01:04

Min inspiration till arbete kommer ifrån möten, möten med både människor, böcker, andra personers verk och mina egna - vardagen skulle man kunna sammanfattande beskriva det som(det förbiser dock mycket). Det är väldigt viktigt för mig att starta samtal med andra genom mina verk. Att de fungerar som en kommunikation/inspiration för andra att börja skapa och tänka. Det är nästan lika viktigt som att jag kan skapa - En stor anledning till att jag skapar helt enkelt. Mitt arbete med konsten ser jag som en stor(eller en liten) tornado, desto mer jag stoppar in i den desto mer kommer den att suga upp, jag tror meningen med mina konstverk är att låta andra möta dem och att det uppstår ett utbyte däremellan och att detta får tornadon att alltid växa desto mer jag skapar och försöker förklara.

I skapandet bryter jag ned det jag upplever och vill förstå/kunna förklara bättre än mitt språk utanför konsten klarar av. Jag bryter ned upplevelserna, känslorna och hur de ser ut i mitt vanliga språk, till former som jag kan titta/känna/umgås med - hur känns de och vad uttrycker de, vilka former som kommer ut av känslorna jag har är det jag söker efter. Jag ger dem ett språk när jag tecknar och målar. Det jag försöker kommunicera är händelserna eller de känslor som jag brutit ned och hur processen kändes/såg ut när jag bröt ned det. Verken kanske inte kommer ut i ett språk som kommunicerar rakt eller tydligt, det blir mångtydigt. Men i den långa processen - känslorna/upplevelser, nedbrytandet och förklarandet så försöker jag inte bara uttrycka ett resultat/ett slut utan jag vill visa hela processen/ett förslag till verkligheten. Jag begränsar mitt arbete bara i avseendet att jag arbetar med former och färger som tilltalar mig. De måste dock hela tiden brytas ned i syfte att inte bli tråkiga och entydiga, de anpassas efter vad det är som jag uttrycker, det fins inga bestämda symboler eller fasta regler när jag arbetar. Arbetssättet har gett mig ett stort intresse för former och hur de samarbetar, likaså med färger. Arbetet är med ett förutbestämt tema, men aldrig med ett mål. Jag har svårt för mål, dock uppskattar jag väldigt mycket att få arbeta med sidoprojekt med tydliga mål. Jag antar att det är en annan sida av min person, den som ger mig inspiration skulle jag tro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Avgudamig Gudavmig - 11 november 2013 11:18

Okey det är underligt. Har ju farit, lämnat den lilla dagen och de nätter av teckningar och vandrande. Detklart spårsitter, de är där. Jag ser fortfarande i kameran - inställd på lägsta bländare, hög iso och en slutar tid som kräver allt av mina kall...

Av Avgudamig Gudavmig - 29 december 2012 03:21

Aldrig blir jag helt egen. Jag är bara helt egen. Så väntandes och uttråkad, hela tiden. Allt är rätt så kul. Har en rätt vacker tid. Vad jag helt eget har. Det borde vara svårare att inte alls stå och vara uttråkad av den helt egna tiden som är rätt...

Av Avgudamig Gudavmig - 14 november 2012 02:09

Jag är inte en tjej som skriver om mitt liv. Deffinitionen "tjej som skriver om sitt liv", vad det nu är, något som skriver om något, någongång, någonstans. Är helt en svårare, väldigt trött och längtansvärd person som halvmedvetslöst antecknar med d...

Av Avgudamig Gudavmig - 13 november 2012 03:42

Läser på internationell inriktning. Pressenterar och skriver på engelska. Pratar mest dålig SvenskaDanska. Tycker mycket om utbildningen, även om det inte är fri-konst. Jobbar mycket på sidan av, egna projekt å så. Är förvirrad ganska mycket hela tid...

Av Avgudamig Gudavmig - 13 november 2012 03:22

Det jag förstår i vanliga personer. Eller ja, Det och Det, mer av sånt eller nått. Förlåt. Jag förstår helt enkelt inte vad som är vad.Det är mitt i natten. Jag har pressentation imorgon. Har pressentation lite nu och då. Har jobbat typ, ja hela tide...

Ovido - Quiz & Flashcards